Tři hudební pozvánky Martina „Rejži“ Režného: Karpatská drůbež, Heinz Sans Pastor + Martin Režný Soirée Industrial
Čtvrtek 14. dubna 2016 – klub Hudební Bazar
Karpatská drůbež
Agro, eko, outdoor, bio, protestsongy. Na pokraji rocku, popu, folku, hip-hopu, punku a hudby mladých interpretů… Chybějící doplňte sami. Kolem roku 1996 vznikla v Ostravě skupina Ostravská drůbež, kterou založili DJ Koshmarowski (Oldřich Holinka) a MC Manilla (tehdy Jan Fojtík, po svatbě Lörincz). Jednalo so o Kawai Core (není nad čím přemýšlet). Největší hitovky: Ostrava jede, Procházím se pěší zónou, Kdo mi ukrad džisku? (tato verze měla své dvojče s názvem Kdo mi ukrad brýle). Místní kluby Cihelna (zde natočeno památné demo za zvukové režie Františka Bači) i Černý pavouk se otřásaly. Následovala spolupráce s dalšími muzikanty a lidmi. Po (e)migraci obou hlavních aktérů mimo Ostravu, nějakou chvíli o Druběži (ano,čtete správně; takto zněl jeden z vývojových názvů) nikdo neslyšel, přestože Bogy vzal do ruky heligonku i akordeon od roku 2000 (sólově i s kapelou Mamalör) – a znovu „to“ rozjížděl. V roce 2003 už opět Druběž jede. Jen akordeon. Další přestávka „na život a jiné věci“ nastala v letech 2007-2013. Pak přišel přerod v Karpatskou drůbež (KD); což v počátku znamená spojení s bicími nástroji a v poslední době také s kytarou. V budoucnosti je možné všechno, třeba dojde i na onen legendární nástroj značky Kawai. KD dnes: Jan Lörincz / Bogy – akordeon, zpěv; Jan Maryáš – bicí, cajon (cajón) a Miloš – elektrická kytara.
Sobota 16. dubna 2016 – klub Hudební bazar
Heinz sans Pastor + Martin Režný (bizarní sólo)
Hlučnější chill-out, vygenerovaný z letitého otáčení čudlů, hromady wavek a trvalé přízně k nakřáplému kytarovému zvuku. Dva typičtí konzumenti alternativ všeho druhu, jmenovitě Lukáš Henzl a Martin „Rejža“ Režný, chlap(c)i vyrostlí na nekonečných jamech a experimentální elektronice, se momentálně roztahují s oposlouchanými smyčkami, synťáckými předěly a slinutým rachotem. Tito chlapci v domnění, že rozhýbou svou mono hudbu, sáhli postupem času po razantnějších beatech, po ducavém basovém zvuku, postupné gradaci skladeb – a celé to podmazali adekvátní videoprojekcí. V Bazaru po sedmi letech! Přijďte.
Čtvrtek 21. dubna 2016 – Důl Hlubina
Soirée Industrial
Večírek Fakulty umění OU v rámci vernisáže výstavy obrazů a soch Permutace. Na zahájení zahraje Ondřej Hanuš skladbu Karlheinze Stockhausena In Freundschaft, poté prostor zaplní zvuky Malfermo Ensemble – multimediální site specific, ve kterém se propojí uskupení zvukových průzkumníků a improvizátorů (Mikuláš Odehnal, Lukáš Kleberc, Martin Režný) s profesionálními hráči na klasické hudební nástroje (Štepán Hruška – trumpeta; Milan Lazecký – saxofon; Jan Nepodal –perkuse; možná další). Závěr večera bude patřit pražským Fokume, označujícími se nálepkou industrial noise jazz. Gradace večera by tedy měla být zaručena.
Zdroj: Martin „Rejža“ Režný